Пауло Фрейр омӯзгор, файласуф ва фаъоли Бразилия буд, ки ба таври васеъ яке аз мутафаккирони бонуфуз дар соҳаи маориф дониста мешавад. Вай муносибати донишҷӯёнро ба таҳсилот таҳия намуд, ки тафаккури танқидиро таъкид кард ва гуфтугӯҳо ва ҳаракатҳои навро дар педагогика ба вуҷуд овард.
19 сентябри соли 1921 дар Ресифи, Бразилия таваллуд шудааст.
Фаъолияти меҳнатии худро дар соҳаи маориф ҳамчун муаллими синфҳои ибтидоӣ дар соли 1940 оғоз кардааст.
Аз соли 1961 то 1964 ба ҳайси директори Департаменти маориф ва фарҳанги давлати Пернамбуку дар Бразилия кор кардааст.
Китоби асосноки худро "Педагогикаи мазлумон" дар соли 1968 нашр кард.
2 майи соли 1997 дар Сан-Паулу, Бразилия вафот кард.
Як файласуфи амрикоӣ, равоншинос ва ислоҳоти соҳаи маориф. Ғояҳо ва равишҳои Dewey ба таълим дар аввали асри 20 таъсирбахш буданд ва истифодаи амалии дониш ва муносибати донишҷӯёнро ба таълим таъкид мекарданд.
Философ, нависанда ва фаъоли Австрия. Иллих барои таълими ҷомеа ҷонибдорӣ кард ва муҳимияти омӯзиши берун аз муассисаҳо ва ҳаёти ҳамарӯзаро таъкид кард.
Табиб ва омӯзгори итолиёвӣ. Монтессори равиши таълимиро таҳия намуд, ки ба рушди тамоми кӯдак нигаронида шуда, ба омӯзиши инфиродӣ ва мустақилона нигаронида шудааст.
Китоби машҳури Фрайер, ки дар он муносибати танқидӣ ва трансформатории худро ба маориф таҳия мекунад ва барои ҷомеаи бештар одилона ва одилона биниш пешниҳод мекунад.
Маҷмӯаи эссеҳо, ки дар он Фрайер ба равиши педагогии худ такя мекунад ва мафҳумҳои анъанавии таълимро танқид мекунад.
Китобе, ки дар он Фрайер пояҳои сиёсӣ ва идеологии маориф ва таъсири онро ба тағироти иҷтимоӣ таҳлил мекунад.
Фрайер истилоҳи "таълими бонкӣ" -ро барои тавсифи равиши анъанавии таълимӣ истифода мебарад, ки дар он муаллим донишро ба зеҳни донишҷӯ мегузорад, бидуни ташвиқи тафаккури интиқодӣ ё ҳалли эҷодӣ.
Фрайер таъкид мекунад, ки муаллим бояд фасилитатори омӯзиш бошад, муҳити муштарак ва дастгирӣеро эҷод кунад, ки дар он донишҷӯён метавонанд дар тафаккури интиқодӣ ва муколама ширкат варзанд.
Фрайер тасдиқ мекунад, ки маориф дорои як воситаи пуриқтидори тағироти иҷтимоӣ тавассути фароҳам овардани имконият ба шахсони алоҳида ва ҷамоаҳо барои агентҳои озодии худ шудан ва ба сохторҳо ва системаҳои золим дучор шудан аст.
Баъзе мунаққидон бар он ақидаанд, ки муносибати ӯ метавонад аз ҳад зиёд идеалистӣ ва ғайри қобили амал бошад ва монеаҳои институтсионалӣ ва системавиро, ки метавонанд татбиқи моделро пешгирӣ кунанд, ба назар намегирад.
Кори Фрайер ба назария ва амалияи таълимӣ дар саросари ҷаҳон таъсири назаррас расонд ва инчунин ба ҳаракатҳои иҷтимоӣ ва ташкили ҷомеа дар заминаҳои гуногун таъсир расонд.